اشعار مذهبی شعرای آذربایجان

| اشعار مذهبی شعرای آذربایجان | مرجع اشعار مرثیه ای آذربایجان | شاعران اهل بیت | صحاف | سعدی زمان |

اشعار مذهبی شعرای آذربایجان

| اشعار مذهبی شعرای آذربایجان | مرجع اشعار مرثیه ای آذربایجان | شاعران اهل بیت | صحاف | سعدی زمان |

اشعار مذهبی شعرای آذربایجان

"بسم الله الرحمن الرحیم"
هر آنکسی که قدم زد در آستان حسین/
عزیز هر دوجهان شد قسم به جان حسین.

با سلام و عرض ادب خدمت بازدیدکنندگان وب (ترکی شعرلر| مذهبی شعرلر) که سعی دارد در زمینه فرهنگی، مذهبی،هنری و اشعار فعالیت کند.
در زمینه اشعار سعی شده است اشعار کم یاب و ناب به اشتراک گذاشته شود.

هدف از ایجاد این وب را علاقه و تپش قلبم نسبت به اشعار مذهبی و ترکی و اهل بیت عصمت و طهارت بخصوص امام حسین علیه السلام میدانم و سعی در این دارم که خدمتی بکنم.
اسم این وب (sahaf.blog.ir) را بخاطر تپش قلبم نسبت به اشعار استاد محمدحسین جنتی مقام ( صحاف تبریزی ) انتخاب کرده ام و اشعار شعرای دیگر که همیشه ماندگار خواهند بود، شعری از استاد صحاف که قلبم را لرزاند و سوزاند و گریاند و تپاند:
ای آخان قان پنجه سیندن رزمگاهون شیری قارداش
دور گلوب گون باشون اوسته آل اله شمشیری قارداش
یاتما ای شیر شجاعت
ایله اسلامه حمایت
تا سسون گلدی خیامه ناامید اولدوم اوزومدن
انکسار معنویت آشکار اولدی یوزومدن
گیتدی الدن اختیاریم خون دل آخدی گوزومدن
پوزدی حال اهل بیتی
حالیمون تغییری قارداش
ای اولان سو استه عطشان قانینه غلطان ابالفضل
نوک خاریله وجودی گل کیمی خندان ابالفضل
#صحاف_تبریزی

گدای کوی حسین اولمیان "حسینی" یقین
گَلَنده محشره سلطان تاجدار اولماز
اَیا امام زمان صبریمیز تمام اولدی
اماندی گَل، بو قدر صبر و انتظار اولماز

#حسینی #سعدی_زمان


"اللهم عجل لولیک الفرج"

کلمات کلیدی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۵ شهریور ۹۸، ۰۱:۴۶ - jafar
    سلام
پیوندهای روزانه


هر کس ز جام حضرت مهدی خمار نیست

او را ز عشق و بی خبری اختیار نیست

من اعتکاف بردرحسن توبسته ام

  بی تومرابه مسجد ومیخانه کارنیست

صحبت زماه پیش رخ توزابلهیست

  خورشیدازجمال تو یکدرهزارنیست

کلک ازل که زدهمه نقش ونگارها

  دراین میانه چون تویکی شاهکارنیست

دردل به هوای روی تورفتم به میکده

 دیدم شکسته جام ویکی هوشیار نیست

ته جرعه ای به یادلبت درگلوزدم

  زان روچومن به عالم امکان خمارنیست

ای افتاب کشورجانها در ا در ا

  صبحی نماکه ظلمت ما را نهار نیست

شاها قسم به سرفراق ووصال تو

  چون مادرت کسی به تودر انتظارنیست

گفتم به باغبان فلک پس بهارکو

  کی میرود سپاه خزان اشکارنیست

گفتاشبی به دوش علی نوبهاررفت

  ازبعد فاطمه دگر عالم بهارنیست

گفتم زچیست فاطمه را پشت درزدند

انجامگر به دست علی ذوالفقارنیست

گفتاکه دست حیدرکراربسته بود

   ماذون پی دفاع شه والاتبارنیست

گفتم چه شدپهلوی فاطمه شکسته بود

  گفتا به صحن خانه مگرکارزار نیست

سیصد نفرمهاجم وزهرابه پشت در

  ضرب لگد ز کینه زدن افتخارنیست

گفتم خدای راغم مسمار داغ شد

 باسینه اش چه کردمگواشکارنیست

تاثیرزخم سینه برواز علی بپرس

 بی جا علی به نیمه ی شب اشکبارنیست

امد صدای فاطمه فضه مرابگیر

  شدکشته محسنم که دگر اختیارنیست

گفتم گناه محسن ناخورده شیرچیست

   گفتافدایی پدراست وشعارنیست

گفتم چرابتول زخانه شبانه رفت

     گفتامگر غریب وطن دردیارنیست

گفتم کفن گشودوحسین رابغل گرفت

    گفتا به گریه های حسینش قرارنیست

گفتم که داغ سبینه ی لاله نشان چیست

    گفتامگرعلی جگرش داغدارنیست

ای کاش گفتمش ز اول فدک نبود 

 گفتا مگر ز ختم رسل یادگار نیست

گفتم حدیث کوچه وسیلی کشدمرا

  گفتاکه کوچه تنگ ومحل فرارنیست

راه عبوروپنجه ی گرگ وخزان گل

   گل روی خاک پرپر و ایمن زخارنیست

گفتم چرازهمسرخودروی میگرفت

    گفتادگرمپرس غمش راشمارنیست

چشمی که صدمه دیده دگروانمیشود

       دیگربرای زندگی امیدوارنیست

      گویندصادقی عجباخلق روزگار

    گشته نهان زدیده ی ما شهریارنیست


از :حاج داود صادقی تبریزی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۳
Sahaf Blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی